June 07, 2011

novel cintan tahap jiwang matikkk

assalamuaalaikum to all sweet malysiannnnnn







so temptinggg ;0

haiii...sepanjang beberapa zaman tak hapdate belog sayaaa kesayangannn niii....aku dok baca novell jiwangsakithatiiceritamacamceritaindonnn .aku nak cerita sikitt la novelll yg aku baca ---->




AKHIR SEBUAH CINTA-SITI NUR DHUHA

---Tersangatlaaaaa buat akuu rasa nak bagi pencurii masuk rumah akuu.tapiaku cereweett..muka tak hensemm aku rejekkk.yg muka mcm tengku khuzairi aku terimaaa.muahahahahahahahha....gediknya minah sorang nii..tengku khuzairi rupa mcm mana pon aku tak tahuuu.
Actually...aku nk ceritaaaaa ada ke penjenayahh hensem,kaya,ada pankattt 'TENGKU' laagi tuuuu...kalauada mehh aku nak jumpaa..selalunya tengku yang aku jumpa dah tua ganyuttttapi gatal nak mamphosssssss..tapi cerita niee overall bestt walaupun kedengarann tak logikk kan sebab ada jugak wujud lelaki baik,kaya,hencemm,romantik tahap kritikall,lemah lembutttt dann ciri2 mahmudah ygg laain.sabarkkrkrr  je laaaaa. nehi.nehi.nehi..nehiii..no way no wayyyyyy . kalau wujud bagitahu aku..aku nk tackle habis-habisannn muahahahhahahahhaa keluar gelak gedik minah niee. enjoy the sinopsisshhss ---->>




Apalagi yg ada pada diri seseorg wanita itu melainkan maruah dan harga dirinya. Seandainya kedua-dua itu dirampas, dia sudah tidak punyai apa2 lagi. Dia hanya mempunyai jasad yg bernyawa tanpa apa2 harga. Mimi Atia sedih! Mimi Atia terluka dgn apa yg berlaku. Tetapi masa tidak dapat diputar kembali. Dan dia telah kehilangan segalanya.

"hai, baru sekarang nak balik. Keluar dgn lelaki lepas tu dua hari kemudian baru nak tunjuk muka. Hebat perangai ustazah ni. Macam mana? Tuan Ezairy kau tu bawak kau ke Phuket ke? atau bawak kau ke Golok? Tak sangka ya, diam2 ubi berisi!" Tengku Khuzairi tiba2 berkata.

Dia... lelaki yg telah disyaki membunuh. Dia... lelaki yg banyak menyakitkan hati aku. Dia... lelaki yg pernah menengking aku. Dia... lelaki yg sering membuatkan aku menangis. dan dia... banyak melukakan hati aku. Dgn tiba2 air mata Mimi Atia menitis. Tengku Khuzairi... kenapa kau perlu datang dlm hidup aku.

Tolonglah Atia, cermin diri kau dulu. Kau siapa? Kau hanya seorg gadis kampung yg tak ada apa2. kau sepatutnya tahu Atia, kau akan menyebabkan abg aku dipandang hina. Kau akan musnahkan kehidupan dia. Kau mahu ke tengok abang aku kena sisih dgn saudara mara aku.. Enjoy :)


okayy laa   endingnyaaa khuzairi and mimi atiaa kahwin.tp scene dorang kawin 2 pageeee.sabo je laaa.
penulis dia telah membuat satu sambungan utk novell.ye laaa sebelum peminat novel dia bakoo rumah diaa (akulaa peminatnyaa).ni sambungannn diaa -->>>



HINGGA KE AKHIRNYAA -SITI NUR DHUHA
aku  dah bacaa tapi this book sound so not logicc mengikut kepalahotak aku...tapi best laaaaaaaa. dorang terperangkap dalam hutan lepastu jumpa ular pastu jumpa tok rimau.. tapi dalam novel ni byk scene 13 tahun ke atass fuh nasib baik aku dah 14 tahunn *terasa tuaaaa pulakk.takpe  nanti aku cocokss  botox..... lepastu wth datang pulak Angkasa and who the hell  is Anggerik Wati.dah laaa kejam tahap gabann.arghhhh....buat aku sakit jiwaa baca novel niee.tapi ending Mimi takde kaki :c arghh.... dah laa tak jumpa bini dia hempat tahun lepas tuu bini dia kudunggggg.tapi last2 kaki dia boleh di'pasang' and last2 ada anakkk..  okieylaa at least hepi ending kann???? aku harap ada sambungan ceritaaa..dengar2laa ada sambungan.woo yeahhh ;) iloikkkeeeeeee. mehh mehhh aku cerita shinopsisssss ------->>>>




Mimi Atia gagal menerima Tengku Khuzairi sebagai suami kerana masih dihantui kenangan lalu. Tengku Khuzairi berubah, dia tidak lagi berperangai seperti dahulu. Namun, Mimi Atia telah menetapkan batas-batas pergaulan di antara dirinya dengan Tengku Khuzairi malah lelaki itu tidak diperlakukan selayaknya sebagai suami. Perkahwinan Mimi Atia dan Tengku Khuzairi telah memalitkan duka di hati Raja Isyirah, iaitu adik kepada Raja Irwan. Raja Isyirah nekad ingin menghapuskan mereka. Lalu, Tengku Khuzairi dan Mimi Atia diculik dalam suatu serangan yang dirancang oleh Raja Isyirah. Adakah insiden selanjutnya lebih teruk menimpa Mimi Atia?




banyak juga aku baca novel JIWANGTAHAPCAIRTAIKTELINGADENGARRRR antaranyaaa novel kau milikku.cerita dia best cerita pasal pompuan yg 'sihat' dgn lelaki hencemm yg gadohh lepastu kena kahwin and suddenly kena cerai sebab pompuan tu dah takda tuttt..so lelaki tu menyesal and lerett lerettttapi of koz ending kena heppi....kalau tak heppi aku bakar bukuu niee arhhh... pehall laa aku emo sangat nieeee tanda-tanda cepat tua menyerangg...ehh lepas ni kena minum jamu mak daraaa




sure aku selimmm kann kalo minum *aku ngaku aku ni gadis *sihatt yg comell berisi .takpee


nanti aku minum banyakkk okieeee.justin bieberr tunggu aku 




aku rasa mesti dia minum jamu mak dara kannnnnnnn ;)





dah laaaa folio geo tak siap nieee .gtgggggeveribadi


adiossssss