August 03, 2011

journey

assalamuaalaikum to all beloved fansss

fans by the meaning is kipas.kipas aku gila tak boleh on so aku decide nak beli baru and lupakan kisah silam between kipas and me.okay merepek.biasalaaa kan orang yang ditinggalkan kekasih memang macam ni kann?hahahaa...sejak bila aku ada boyfriend pon tak tau laaaa.maybe dah gatal sekarang?yup..aku tengah menggatal sekarang.shah jaszle you tengok i sanggup menambah kegatalan dalam list perangai buruk Ai'na tapi you tetap tak terima i.napewwwwww?
okay stop this lovey-dovey moment.aku nak cerita trip ke Kelate Darul Naim nieee.very wonderful trippp :)

first day-Friday-tak tahu tarikh berapa.maybe 31 Ogos.
bangun awal.tipu . aku bangun pada waktu anak dara se-melaysia selalu bangun.alaaa..pukul 10 je kot.bangun aapalagi online laaa sayang.first thing first is update my belog cyunk bucuk babi baby ala muahhhh mehh kiss sikittt.lepas tu .FACEBOOK.lahai kiblah sorang pon tak balik lagi.aku jeee yang terlebih terlajak balik.itulah bak kata pepatah 'terlajak perahu boleh diundur, terlajak balik awal tanggung laa kau tak ada orang chat facebook' .sila gunakan pepatah ni setiap kali kalau aku balik awal.pengajaran kepada cik Cik Nurul Ai'na.ehh merepekk.habis online ..aku pack barang.ahh super excited.ye laa nak naik eroplen tu yang i semangat 1 malaysia niee.lepas tu naik keretapi pergi kl sentral.memandangkan aku naik ketapi waktu peak hour jadi orang Ya Allah ..gila ramai.lepastu ada laaa india tuttttttt tu pergi tolak aku yang 4 kali ganda besar dari dia.oklaaa biarla india tu menyambut Deepavali dengan aman..aku pergi KLIA naik KLIA ekspresss.sampai sana makan duluuu.important kay.perut saya yang berlipat empat tingkat ni meminta belas ehsan tuan dia untuk mengisi perut.okayy...cian awak.jomm makan sandwich.sandwich kemain mahal.rm 9 untuk sandwich yang ada salad tomato and cheese.sampai hati.tak tahu ke aku ni buruk lantak.takpe balik kelantan aku belasah laksa cukup2!akhirnya TAKE OFF.yayayyyy my favoritaaa part.aku kali terakhir naik time darjah 4.so sedikit jakunn disini.
yaa aku berjaya ushar steward sumpah hencemm.auww nyahh gugur  iman derhaka dekat suami. haktuihhhh.... ketika nak berlepas tu kapal terbang tu bergegar dan aku menjerit sekuat hati.steward itu datang dengan senyuman menawan dan menghulurkan tangan .aku menyambut tangannya dan kami menari tango di dalam kapal terbang itu.wahh...romantik sekali.tiba2 aku tersedar.okay mimpi.dah sampai kelanTAn.wohohoohohooo....sesampainya di sana aku disambut dengan paluan kompang dan iringan polis .tiba-tiba datang laa limousine.pemandunya shah jaszle laaa opkos.tiba-tiba'
'na mace mano sekolah?lamo dok jumpo.'


aduhh rupa-rupanya tok ma aku.shah jaszle hanya laa ingatan lampau.takpe....kesedihan aku di balas dengan durian.waktu tu pukul dah dekat doblas.kesah hapee bantai je laaa durian.after that..tidoo


second day-Sabtu-7 Julai .okie tarikh tipu.aku tak ingat sebenarnya


pagi -pagi buta dalam pukul 10 pagi (mengikut persatuan anak dara se-malaysia pukul 10 amatamatamat awal pagi) aku bangun.semangat main bowling!!sukeeeee.first main asyik masuk longkang.cedeh betul laaa.dasar muka longkang betul aku nie.after that double strikes.seee..see aku dah boleh ganti nicol ann david.caye ahhh.bagi menyelebrate aku telah membantai air kelapa, air slurpeee,cek mek molek,kuih apungan,kuih topi.sampai rumah tok ma bantai laksa dua mangkuk.nyammm...takpe puasa nanti diet *alasan nak tambah sampai empat mangkuk :)


third day-Ahad-27 Julai *birthday Ieman.sajaa nak tayang tarikh



penghiasan semata-mata

okay ahad bestttt.sumpah besstttt.ye laaa kan beli baju rayaaaaa.ehh tak tu aktiviti malam.ni pagi.okay pagi aku bangun sangat awal .ketika itu ayam betina belum berkokok lagi sebab ayam betina tak berkokok tu yang aku tak bangun.hahahahahaaa lawak kering =_=.
setelah hampir separuh rakyat malaysia kejut aku baru aku membuka mata ku.ibarat sleeping beauty baru bangun tidur aku bangun dari tilam keras kejung tu dan mandi.lepas tu take offffffff

kitaorang *me,mat,papa,cikna berlepas ke Kampung Laut untuk pergi ambik serunding.nyummmm.aku tengok dorang wat serunding besar-besaran.best habiss ahh.memang meleleh airliur ahh.nak je aku terjun dalam kawah serunding tetapi sebagai gadis bandar metropolitan yang ingin mengekalkan imej hidung belang tinggi dan egonya yang setinggi blok banat kiblah niee..hanya memandang sambil melelehkan air mata,ye laaa air liur geli sangat so use new way right?ahhh merapu.habis beli we olls pegi ke Pengkalan Kubor untuk menggali kubur.tak ada laaa.pengkalan kubor is Bandar bebas CUKAI.aku ingat nak cari jersey Kelate kat situ.sekali terjumpa patung PATRICK STAR SUMPAH COMEL RASA NAK BUAT SERUNDING JE PATRICK.OH WAIT?PUASA.KENAPA  CAPS LOCK NI ROSAK KE??.ok caps lock dah okay.adik duk pujuk papa suruh beli satu.papa macam biasa tak layan.adik aku sedih terus terjun sungai kelantan.hahahahaaa...tak mungkin berlaku.tiba-tiba adik aku kata
"kak na ,patrick asal kelantan ke?"
hadoiii...kenapa kau tanya soalan u.tanyalah soalan pyhtagoras theoresm boleh laaa aku banggaaaa sikit nak jawab.
"......tak tau la agikk.."


adik aku pon hampa.tak pa dik.walaupun Patrick bukan asal kelantan dia tetap suka nasi kerabu.
setelah jauh menapak sepanjang 100000000 cm akhirnya jumpa satu kedai jual jersey kelantan.waaaaa..sukaaa.terus beli.habis beronggend di kubor..kitorang terus ke  Pantai seri tujoh and makan abc coklat.part makan memang aku suko :)
balik rumah dan ke KB MALL UNTUK SHOPPING BAJU RAYA.malas ahh nk cerita .skip terus ke Puasaaa.

ISNIN&SELASA-PUASA-TERUS BENGONG TAK INGAT TARIKH


macam biasa melantak tak ingat duniaaaaaaa.tapi yang best dah beli novel SITI ROSZMIZAH BESTSELLER-LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU.AKU SUKAAA WEHHYHHYHYHYH.best .first baca dah nangis.alolololololoooo jiwang gila kott.takpe..balik kiblah cover kata mata bengkak kena tumbuk dengan 'abang' kat rumah.ehemm...
novel paling best dalam semua novel aku baca.best..best..best..best..
SINOPSIS---->



Tengku Aqilah, seorang anak yang di sisih oleh bapa kandungnya sendiri. Kecetekan iman Tengku Hisham menyebabkan beliau menyalahkan anak bongsunya sebagai punca kematiaan isterinya. Selama 13 tahun Tengku Aqilah hidup di perantauan membina kehidupannya sendiri. Selepas tamat belajar Tengku Aqilah berhajat untuk kembali semula ke pangkuan keluarganya namun kepulangannya itu telah membuka tirai luka dalam hidupnya.


Tengku Natasha yang tidak pernah padam api dendam terhadap adiknya, telah menggunakan tiket sebagai anak kesayangan Tengku Hisham, memperlekehkan Tengku Aqilah dengan memberikan Tengku Aqilah jawatan sebagai seorang penyambut tetamu merangkap tea lady di Syarikat milik keluarga mereka. Demi untuk menagih kasih seorang bapa Tengku Aqilah akur jua.


Tengku Ryan Ameer, jejaka tampan kacukan Inggeris melayu itu begitu angkuh dan sombong, di tambah pula dengan kedudukan bapanya, Tengku Hashim sebagai pemegang syer terbesar diSyarikat Megah Holdings. Kehadiran Tengku Aqilah di Syarikat itu begitu menjengkelkannya, sehinggakan mereka tidak boleh langsung bertembung muka pasti perang mulut akan meletus. Tengku Aqilah sedar di mata Tengku Ryan Ameer begitu membara api kebenciaan terhadap dirinya.

Tengku Hashim, bapa saudara Tengku Aqilah amat menyanyangi gadis malang ini. Manusia hanya mampu merancang namun perancangan Yang Maha Esa lebih hebat dari segalanya. Sebelum menghembuskan nafas yang terakhir Tengku Hashim telah membuat satu wasiat yang telah mengubah segala-galanya. Apakah wasiat beliau itu? Mampukah Tengku Aqilah mengapai kebahagiaan dalam hidupnya? Mampukah Tengku Aqilah terus menagih kasih dari bapanya? Begitu utuhkah api 
kebenciaan Tengku Ryan Ameer pada Tengku Aqilah? 

 bestt.malam tu aku berlepas ke KL.bai..bai..kelantan.see aku dah lama sangat tak balik kelantan tu yang sanggup berjam-jam lamanya menaip macam nak patah jari nieeeeeeeeeee.ehh japp nak ulas novel.okay bajet la kau Nana.

overall best kott cerita nie.Suami dia dah la baik,penyayang,sanggup terima isteri dia walaupun tak sempurna,hensemm,sembahyang tak tinggal,tahu banyak hadisss..okay dah siapa ada ciri-ciri ni sila call Nurul Ai'na di talian 999.cepat.tawaran terhad.aku dah desperate ni.gatal sangat nak berlaki.hahahahaaa geli.aku main2 je.PMR pon aku tak lepass.meh...shah jaszle pinang aku.aku dah la ramai dalam waiting list tapi i nak u  sorang.cepat youuuuuuuuuuuuuuuuuu.ai ni bukanlaa hawa rajin nak tunggu adam  sebab ai bukan hawa.awak tu lawak kering jeee.ai tunggu you bina taj aina sebagai bukti cinta agung youuuu yeeeee


adios

p/s:entri last hanyalah sekadar lakonan.tiada kaitan dengan yang hidup,yang tengah nazak ataupun yang tengah kena soal dengan munkar nakir .hanyalaahhh gurauannn :)