March 12, 2012

Adnan adik Azura suka ber-Tweet

assalamuaalaikum to all kaki internet,kaki bola,kaki perempuan,kaki lelaki,kaki berbulu, kaki patah


heh cepat leleh air liur cepat. cepat leleh. 
hokey hai semua. bertemu lagi dalam rancangan mereview filem. dulu aku pernah review filem Kerak oh Karak.kali aku nak review cerita Adnan Sempit 2 and Azura

ilem  ini sebenarnya kesinambungan kepada filem terdahulu, Adnan sempit 1 yang mengisahkan Adnan(Shaheizy sam) cuba memikat hati ibu bapa Nadia (Intan Ladyana) iaitu Dato Isnin. Dato Isnin mencabar agar Adnan mengubah dirinya sendiri dari mat rempit kepada manusia yang mempunyai cita - cita yang tinggi. Antara cabaran yang diberikan Dato Isnin kepada Adnan Sempit ialah supaya anak muda tersebut fasih bertutur dalam Bahasa Inggeris dan mengubah penampilan dirinya menjadi seorang ahli korporat dalam masa 30 hari.  Adnan telah meminta rakan baiknya iaitu  Bobby yang telah berkerja sebagai perunding imej. Bobby bersetuju menolongnya dan telah memberikan pelbagai 'idea bernas' yang pasti akan mencuit hati penonton. Nantikan filem ini di pawagan Febuari tahun hadapan.
waktu part ayah nadia mintak kahwin ketiga. hoke gurauan semata-mata
mama papa.*buok
hokey overall shaheizy sam memang makin chubby. seriyesly . tembam. lalalala *diri sendiri tembam*
first thing aku nak cakap. aku tengok online. tak rajin la nak beli tiket lepas tu beli popcorn lepas tu nak keluar kena pakai shawl hana tajima belit bagai.saya malasssssssssss.so aku tak menyumbang hape-hape dekat incik David Teo. sekian wassalamu
okey cerita dia aku bagi 3 Bulan out Of 10 Bulan. bukan hape seseorang producer tu nak buat filem silala jangan buat tangkap muat.
- lawak seriyes lawak tak berapa nak pandai. annoying tengok shuweett mama papa hengkau bagai.
- main-mainkan bahasa inggeris. eieieieieieieiieieieiei lantakla nak buat lawak dengan bahasa tu tapi asyik ulang jenis lawak yang sama. boring eih.
- adnan sempit 1 lagi syiokk
aku bukanla terrer gila bab-bab nak mengkritik filem ke movie or drama tapi macam mana melayu nak maju wehhhhh *aura najib* asyik buat lawak tak berapa nak tadika sangat. hah kan dah menganyam ketupat je banyak. nasib baik tengok dekat youtube , kalau tengok cinema sumpah aku serang david teo ' lu pulangkan duit sepuluh linggit wa punya semulaaaaa" =-=" kak limah bikin kecoh dekat mig baru tau.
tapi boleh bagi aku gelak la jugak :D
FYI, aku tengok setengah jam je , lepas tu bolayan. malas ah. baik tengok Azura *wink..wink ..

cantik KLCC tu . ehemm... bang
 Azura, seorang gadis yang gigih menghadapi cabaran hidup untuk mencapai cita-citanya. Dia tinggal bersama ibu saudaranya, Yusni, setelah kedua ibubapanya terkorban ketika tragedi terowong Mina di Mekah pada 1990. Zek pula membesar sebagai anak orang kaya. Kemanjaan dan kemewahan membuatkan Zek tiada deria ‘survival’. Dia sentiasa dikelilingi dengan manusia yang mahu mengambil kesempatan.
Detik pertemuan pertama mereka memberi kejutan pada Zek. Sikap Azura yang sama sekali tidak hairan dengan ‘darjat tinggi’ Zek, membuat dia merasa Azura saja yang dapat memimpinnya. Setelah melihat kesungguhan Zek, akhirnya Azura menerimanya. Zek berhasrat mahu menyunting Azura sebagai isteri.
Ayah Zek, Tan Sri Puteh mempertikaikan kredibiliti Zek untuk menjadi seorang suami yang baik. Padanya Zek belum matang dan berkemungkinan akan merosakkan masa depannya dan Azura. Zek dan Azura lari ke London dan berkahwin. Kerana kedegilan Zek, Tan Sri Puteh mengambil keputusan untuk tidak lagi menyara Zek namun Zek menerimanya sebagai satu cabaran.
Zek dan Azura kembali ke Kuala Lumpur dan menjalani kehidupan baru. Kerana kekurangan pengalaman dan kelayakkan, Zek menghadapi masalah untuk mendapat kerja dan akhirnya bekerja sebagai pembantu di stesen petrol manakala Azura pula terus berjaya dibidang akademik dan di tawarkan bekerja di luar negara.
Tekanan pekerjaan menjejaskan emosi Zek, Azura pula terpaksa berahsia tentang kejayaannya kerana tidak mahu Zek merasa rendah diri. Namun bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan sehelai daun. Bila mengetahui Azura berbohong, dia merajuk dan menginggalkan Azura. Azura terpaksa membuat pilihan, sama ada meneruskan cita-citanya atau terus setia menanti suami
.
 tahan panas eh.tahan panas ehh. hamboi bang geram tengok cerita ni. okey .
cerita ni best lawak pon hade. lagi tang azura dekat kafe dengan Zak. macam gelabah.wahahaha. macam upin and ipin.
-best-best-
-typical tapi best
-azura comel.
-anak tansri , pompuan miskin. alaa kalau tak takdenye aku nak tengok.
-cerita ni comel je.
hokey tu je. overall. hari ni best.
aku pegi beli 2 novel. Suami Yang Kubenci e-man sufi and Sayangku Casper by sape ntah . Ardini idris genius tu promote novel tu dari awal tahun ni. baru sekarang baru aku jumpa.
hoyeah. kucing aku empat ekor hilang. ala yang comel lotey tuuu.
okey empat ekor kucing nama Miley Cyrus,Taylor Swift , Zoro 1 and Zoro 2 jikalau kalian sedang baca post ini mengertilah bahawa tuanmu menderita sakit rindu dendam. rindu nak cocok perutmu yang lemak-lemak gitueew. baliklah.
tulah terlebih tengok Azura tu yang sastera semacam.


ala bang walaupun awak pakai spek mata hitam belegam macam tu tapi saya tahu awak duk ushar saya. (syoksendiri lah hengkauuu)

 tadi pakai spek mata bingkai hitam belegam. ni tetiba pakai spek takde bingkai. adakah ini trend muda-mudi zaman sekarang . apa cer laa (sila buat nada nenek zaman 40'an zaman perang jepun)
walaubagaimanapun nenek rasa shahrizal ada pontensi untuk jadi laki no.8 nenek. yelah nenek dah lama menduda .  biarkan miera liyana dan neelofa dan maria farida dan anzalna dan hidayah mustapa ehh tersebut pulak nama askar jepun salah-salah. nenek tetap cunggggggggg.

nenek penat. dah la nenek nak ambik PMR tahun ni. upss terkantoi. halamak lari.

adios