August 25, 2012

main kawen-kawen

Assalamuaalaikum to all future Zauj and Zaujah.

Amacam raya? berat ada naik? melantak habis-habisan?kerja sekolah dah siap?
Ahah soalan ni bertujuan memerli diri sendiri. Bukan apa ada sorang budak tu dia asyik feeling-feeling raya jew. PMR memang lambat lagi kannnnnn. eghhh.... kenapa aku ni.

okay chillaxxx rilaxxxxxx . dah baca novel KAHWIN GANTI???????????????????????????

Luqman Hakim
Perempuan yang bertudung semuanya sama! Nampak baik, tapi hati busuk! Cinta konon! Ada apa dengan cinta? Dah bercinta, nak kena setia. Punyalah setia, kena tinggal juga! Jadi seperti dia juga senang. Tempoh untuk berkawan dengan perempuan, hanya satu bulan. Cukup masa, tukar yang lain. Muda lagi kut! Enjoy la!
Nuqman Hakim
Bertunang, banyak dugaannya. Ramai yang tunang dengan dengan orang lain, tapi nikah dengan orang lain. Nikah terus lagi senang. Lepas ni, boleh fokus pada belajar. Bukan macam mamat seorang tu, sibuk ke hulu dan ke hilir heret perempuan yang bukan muhrim. Macam manalah ilmu nak berkat kalau dok sibuk buat perkara tak senonoh!
Mya Zara
Bila berdua dengan lelaki itu, bayangan Nuqman selalu saja nampak pada dirinya biarpun perangai mereka ternyata berbeza. Tapi, bila wajah itu tiada di hadapannya rindu pula mula menghimpit diri. Dia sendiri tak pasti sama ada itu adalah cinta atau sekadar kerana taat setia pada yang sah memilikinya.
“Awak suka saya tak?” – Mya Zara

“Aku… aku suka Dibo!” – Luqman Hakim
Takdir Allah telah menentukan jodoh di antara Luqman Hakim, pelajar tahun akhir Kejuruteraan Kimia yang kasanova, dengan Mya Zara tutor mudanya yang juga bakal kakak iparnya tatkala Nuqman Hakim menghilang secara tiba-tiba.
“Sebab dia adiklah, abang akan buat macam tu. Abang akan paksa dia ceraikan Zara dan pulangkan semula Zara pada abang. Tak selamanya dia boleh rampas semua hak abang. Kali ini, abang akan bertegas. Sama ada dia suka atau tidak, Zara mesti jadi hak abang!” – Nuqman Hakim
Mampukah istana yang dibina atas dasar gantian bertahan hingga ke akhirnya? Berjayakah Mya Zara mengubah persepsi Luqman tentang perempuan dan cinta?
CREDIT
HHAHAHAHAHAHAHAHAHA. tu je aku rasa nak gelak. novel ni awesome bangat. aku macam ala-ala tak berapa sukak cover dia tapi rasa best pulak citer dia. agak Cliche la jugak. ye la kena ganti bagai. Banyak novel sepesis begini. butttttt, selalunya perempuan kena ganti, ni lelaki. unik jarangjarang la jugekk. Cuma cerita dia agak pening sikit? Anda baca betul-betul you'll get the answer bebehhhhh. Ni yang aku rasa nak carik suami ada kembar. haha tak pasal waktu kawen silap laki. okay over la kau ni. dulu nak laki  pencurik *Akhir sebuah cinta, lepas tu artis kebende . Manusia tak pernah puas kan? Dapat yang itu, dia nak yang ini. Susah nak puaskan seketul daging yang ada dalam diri ini. Okay back to the topic, cerita dia sweet kencing manisss habes ala-ala cerita vanila coklat . And Mya Zara tu pulak pakaii tudung labuh. Lagi sweet. ceng..ceng... Luqman tu ada teddy nama Dibo. lagi sweet kena diabeteis dah aku ni dorang suka main kejar-kejar. lagi sweet .. banyak lah sweet.  gula sweet batu gula pasir. la... la.. la..
lepastu laki tu selalu cakap " dah tak payah main kawin-kawin" maksudnya disitu tak payah berlakon lagi dah depan orang lain. paham tak??? tak paham, sila kuatkan hati,pergi beli,baca sendiri
papepon 4.5 star. mana lagi 0.5? sorry aku panas hati dengan Nuqman tuuu. gataii kemainn :P


Tadi gali-gali buku waktu zaman hingus lelehleleh lagi. Aku sejak darjah 1 ada diari. luahan hati konon. nak lari dari rumah laaa. kena marah laa. nak nangis laaaa. kena ejek laaaaa. Gediknya aku dulu . huhuahuahuaha   darjah 2-6 isi diari aku sama je semua. ala-ala diari ratapan anak tiri pulak bila baca. padahal masalah ciput je. Laki aku suka. hikhok. Kawan aku benci. lalala. Aku buat salah ke hapa semua luah situ.
Rindu zaman kecik kecik dulu. Rasa nak jadi 6 tahun balik. kencing atas tilam orang basuhkan. sekarang ni kau kencing kat tilam asrama mau kena bahan sampai forever n everrr. Lawaknya aku ni.
Ni yang nak buat diari ni. Nak luah napa sofwati tak pernah like status aku *hantukepalapankali* sampai hati dia. pastu aku nak tulis dalam diari napa aku selalu kena terjah dengan kritikan dari pengkritik tak dijemput AkademiBadanAkuTaKurusNakBuatMacaMana. ni yang tacing-tacing memalam buta.
Dah la Ipad buat hal. memang sah habis satu diari aku buat luahan. ceiiii.

Hai Nama saya Siti Nurul AinaLisurihani. Panggil ringkas Scha Al-Yahya. Sorry muka terseiras  Selena Gomez. tulah sampai Justin Bieber pun tershashul panggil aku Honey. oh peliss bila aku jadi madu kau. 
 Aku rasa jahat sangattt. ye la setiap kali letak gambar mamat ni mesti huduh-huduh. tak pernah kiut-miut. tapi kenapa rasa macam nak gelak lapanpuloolapanjutakali hah?
okay nana. Breath in,breath out. Rileks and istighfar . Cool saja. Tadi baca pasal Stress dekat Majalah solusi. Best. Cara kita layan stress and the way to fix the stress. malas citer panjang . beli majalahnya. Bagus isi manfaat banyak. Solusi tak silap aku Kak Mah selalu beli. la...la..la.. pinjammmmmm :DDD

hokay enough merepeks for the day. besok raya-maya-buaya-saya-hensem eh. dekat rumah sapa hentah. ikut je. asal dapat makan. hamboiiii niat kemain . ohkay nawaitu kena betul,baru boleh buat dengan betul. amacam? dapat tangkap. okay sekian saja penulisan saya hari ni.

adiosssssssssss

p/s: Aku carik Maru? mana jantan sekor ni hilang hah?