October 25, 2012

jiwa yang jiwang

assalamuaalaikum to kakak,adik,abang,pakcik,makcik menissss sekalian

saya sengih sorang lepas habis baca novel. okay actually more to rasa nak lempang kucing aku beribu kali.
dia tak salah pong. sajeeww :P
rasa sebal dong
yup sebalbebalkebaltebal aahhahahahahah

novel:

okay anda nampak terang-terangan tajuk dia apa, so ehem, malas aku nak menaipnya

Permusuhan yang terjadi semenjak di zaman persekolahan berlarutan sehingga masing-masing sudah menginjak ke alam dewasa. Adam yang boroi mendapat gelaran si ikan buntal daripada Kamilia yang digelarnya kambing liar.

Keadaan semakin tegang apabila ibu Adam dan nenek Kamilia sepakat untuk menyatukan mereka dengan ikatan perkahwinan. Keegoan Adam dan kecurigaan Kamilia menyebabkan mereka rela mengekang perasaan masingmasing yang sememangnya sudah bergetar di antara satu sama lain.

Kehadiran Doktor Khairyzan yang menagih kasih Kamilia menyebabkan Kamilia tersepit di antara dua pilihan. Sheila yang gigih meraih cinta Doktor Khairyzan menggunakan Adam demi mencapai matlamatnya. Masing-masing salah faham di antara satu sama lain. Adam ingatkan Kamilia cuba merampas Doktor Khairyzan daripada Sheila. Kamilia pula beranggapan Adam adalah teman lelaki Sheila.

Apakah kesudahan cinta si ikan buntal dan kambing liar ini? Berjayakah Doktor Khairyzan memperisterikan Kamilia? Berjayakah Sheila bersatu dengan Doktor Khairyzan? Adam? Siapakah yang bakal dipilihnya untuk menjadi suri hidupnya? Kamilia, si kambing liar ataupun Sheila?
credit 

okay so aku nak cakap apa? hmm,,

boring actually. bagi aku lahhh. cerita ni slow and i don't know why this novel hit the top charts.
aku suka beli novel yang top 10 bagai. tup..tup.. salah beli.
ahhhh rasa nak robohkan mph tu. panas weh hati.
aku search online and ramai komen kata citer ni best la,awhsome,cute laaalallalala
aku jujur la, aku rasa sedih. huhuhu aku rasa nak nangis lima baldi. jalan citer dia best. tapi terlampau laju.aku tak suka. pastu awal-awal lagi si Mila tu dah kena attack bagai. lepas tu bla..bla..bla.. dorang tunang. dorang macam takde feeling walaupun dah 10 tahun tak jumpew. alhh bagi feel sikit. okay rupanya adam tu ada hati pada Kamilia lah kebende. pastu mila tu dulu gigi jarang and pakai spek besar la. adam pulak gemuk. when grow up mila cun meltopss and adam hotttt jejaka idaman malaya.okay aku pun harap macam tu jugak. badan yang ala-ala baldi ni besar transform jadi Jennifer Lapis tu. HA nganga jiran depan belakang kiri kanan. oh dreams
overall
emm, 2.5/5 stars
wah pengkritik pedas gitu. aku ni komennn macam pandai buat novel jeww.
tapi kalau anda-anda-anda semua jenis yang suka novel ringan and santai, boleh la baca.
aku suka novel yang banyak konflik. tak banyak konflik pun aku tak mau novel yang out of this world. yang terlampau tinggi imaginasinya. Jenis macam lelaki kaya melampau or watak perempuannya yang over perfect. no-no-no.ewehhh cerewet pulak vurul vaina ni. wah nama hollywood

novel dua

Semuanya gara-gara Datin Sharifah Mawar. Kerana ingin melarikan diri dari ibunya, Aina bersetuju dengan tawaran nenek Rina, Tengku Fauziah.
Orang Gaji!!! Itu pilihan kerja yang dia ada sementara menyembunyikan diri dari kehendak ibunya sendiri. Selain itu, Tengku Fauziah juga meletakkan syarat yang lain pula. Orang gaji hanyalah alasan sahaja. Tujuan sebenar Aina adalah untuk merawat cucu Tengku Fauziah, Tengku Haikal Iskandar.
“Saya tak sangka masa tuan kecil dulu, tuan suka pakai pakaian perempuan.” – Sharifah Aina Aishah
"Kau ingat aku pakai baju ni dengan rela hati ke? Ini semua salah Mamee Monster tu. Eh… macam mana kau dapat gambar ni, hah?” Tengku Haikal Iskandar
"Rahsia. Inilah urus niaga yang saya cakapkan tadi. Mulai esok tuan mesti mula bekerja di pejabat.” –Sharifah Aina Aishah
Kehilangan tunangnya, Sofea pada hari pernikahan mereka menyebabkan Tengku Haikal Iskandar kecewa dan putus harapan untuk hidup. Sikap Tengku Haikal Iskandar yang degil dan kurang ajar menyebabkan Aina hilang sabar. Walau apapun, Aina harus melaksanakan tugasnya. Sementara itu, kehadiran Aina tidak disenangi oleh ibu Tengku Haikal, Tengku Fazira. Baginya, Aina ada agenda.
Sehingga bila Aina dapat menyembunyikan identitinya yang sebenar? Dapatkah Aina meneruskan hari-harinya di rumah itu dengan tenang? Semakin hari, Tengku Haikal Iskandar mencurigai identiti Aina. Dapatkah Aina merahsiakan identitinya sebagai Sharifah Aina Aishah?
credit

okay best . best .
cuma emmm, out of this world.
macam sakit hati sebab dia asyik ulang

"Kalaulah dia tahu aina aisyah ni anak pada datin sharifah mawar, cucu Tan Sri Syed Abas mesti dia bla..bla..bla.."

lebih kurang gitulah dialognya. ish macam kejam sangat gila lah mak dia ni. kalau orang sakitkan hati family dia , si Datin ni akan bankrapkan syarikat orang tu ke, bla..bla.. .tapi yang uniknya dia pasal Aina Aisyah ni pakar psikologi . kiranya macam pakar sakit jiwa lah. si Haikal ni meroyan yelah nak kawen tup...tup.. tunang dia tinggalkan. cerita ni agak complicated and banyak konflik. iolss suka gilerwwss. best lahh sesangat.
tulah cuma macam show-off sangat kekayaan dalam cerita ni.
aina ni si Haikal panggil mamee monster. dah lama tak jumpa tu pasal tak kenal tu.
okay saya bagi banyak

3.9 stars. amcamm :DDD

okay aku beli novel ni sebab nama aku tetibe jadi star dalam ni. wah kembang kuncup tawwwww.


 so, raya haji same as always. aku tak semeriah mana pong. same as raya aidilfitri.
hati aku selembut kain dicicah softlan. bengis pon ada feeling gak. problem problem.
sometimes those problem just slap me in the face. hard. super hard. as hard as metal.
kengkadang aku force benda tu keluat. get out of my head.

hm.
tetiba rindu adam lembing.
dia kembali single lepas putus dengan model mana tah. okay model tu memang meletopss. tapi clash . sayangnya . tapi yang best aku boleh ngorat. kalau dia tinggal dekat malaysia, kuala lumpur, jadi jiran sebelah aku . ada harapan untuk aku couple dengan dia dalam 0.001% . wah sampai sekarang aku tak jumpa jiran aku. pekabo lah agaknya dia.

okay masih berdebar menunggu result PMR.
 ya allah doa lah pemeriksa sweet,baik,lembut hati,suci,pemurah
see aku baik tau .
aku jugak harap pemeriksa tu lalu jap belog aku dan tetibe dia baca, wah sungguh tenang hatiku ini.




see, ada maksud tersirat.

okay adios.

p/s: nak kemas bilik. macam hutan Amazon dah rupanya. tuannya pun supo orang asli.