November 15, 2015

STARING AT THE CEILING

Assalamuaalaikum,

before this, i dont have any mood to write or to post anything but today i got a load of work to do , instead, im here typing .
We are moving but not that far , just next to my old neighborhood jaaaa

I need to clear out my closet pastu dah boleh angkut baju-baju and buku semua. Tapi entah. I don't have mood actually. Happy alhamdulillah dapat berpindah ke rumah yang lebih baik kondisinya ( toilet is in my room!! but still need to share with my sis ofcos) but you  know,i literally live my whole life here, so it is hard to let go the memories i create inside this so called home sweet home. Good or bad, it is the one that created who am i now. Ha ha. This house is the witness of all the drama has been going on inside. But letting go is also a good sign for us to start a new page , right?
T-T
Reflecting back, nak menitis air mata. So much happened in 18 years of my life. You never know what life will do to you (lewlsss bunyi cam kejam khen kahkah)

Aku ni jenis yang suka terkenangkan masa dulu. i love divulging my time reminiscing the old time (a.k.a suka termenung and lupa nak buat kerja yang patut buat that time, yappppp im a PROcrastinator gedditttt :P )
It is a habit of mine. sengih sorang-sorang ingat kenangan manis. Pastu terkemut bibir sambil tumbuk angin bila terflash back kenangan pahitss . Disebalik manis tu terselit pahitnya. Coklat yang manis tu pun asal dari buah koko yang pahit rasanya. Kalau hidup manis je, peh takdelah variety rasa kot. Bosan pliss. Biarlah ada masin masam pahitnya. Baru kau reti menghargai setiap manis yang kau rasa. Paham tak? cis aku cuba jadi more philosophical ni. support ciked ahaha

And sekarang aku telah melangkah ke alam yang lebih mencabar. ALAM UNIVERSITI. tak mencabar kau kata? Weh kalau boleh dibilang berapa kali aku nanges mengenangkan carry mark dan serabutnya otak aku cuba memahami benda yang dulunya memang kelemahan aku and i have to face it for 2 semester. Mau banjir Usim tu dengan air mata drama aku. ya aku memang drama queen sikit. benda kecik je tapi menangis macam hilang laki.

Tapi tulah aku kena belajar terima dan tenang. Terima dan tenang. Bukan semua akan jadi ikut apa yang kita ingini. Jadi aku kena sabar sabar sabar sabar sabar. SABAAAAAARRRRIAHH.
hahah. 

Tu belum permainan hormon gedik aku. Setough-tough dan besar aku pun, masih ada perasaan nak suka and minat gituww eheks eheks. Tapi aku kena sedar perjalanan aku jauhhhhhh lagi. Seriyes talk. Kadang aku tepuk pipi sendiri kuat-kuat . Yelah terlampau mudah hanyut dengan angan-angan . Giler kau. Hidup di  zaman ni bukan senang. Kalau aku nak hidup ala-ala Samarinda tv3 tu, matilah nakkkk. Mau tua ganyut baru dapat ferrari sebijik, itupun dah tak larat nak drive dah ahahha.

Lullss aku kena sedar hidup di dunia ni untuk akhirat . Kalau aim nak kumpul duit sampai tua, kepuasan nak duit tu takkan habis. Yelah nombor ni infinite. Selagi boleh nak naikkan angka tu.
So live moderately and still, live it to the fullest and put all your effort to please the Almighty :)




aku ingat nak delete semua post lama and starts fresh. But it is the past that what makes me now. I shouldnt erase it but take it as a lesson for my future self.

macam best je. boleh tak aku nak try ahaha
adios!